Noord Spanje september 2018

30 augustus 2018 - Feuillères, Frankrijk

Wat er daarna is gebeurt, 31-08-2018
Met trots kan ik vertellen dat het een gordijn met drukkers is geworden en dat het hartstikke mooi staat. Strak en functioneel. Dat is gelukt. Omdat ik echt er helemaal doorheen zat heb ik op mijn werk een extra vrije dag genomen om alle klusjes op tijd klaar te krijgen. Het gevolg was dat we toen San thuis kwam we ongeveer drie kwartier later op weg waren: 16:10 uur, 30-08-2018 bij een km stand van 64444 vertrokken we richting Breda, Antwerpen, Brugge, Lille naar een plaatsje in Frankrijk, Feullieres. Aldaar camping de Chateaux de l’Oseraie op zo een 343 km van Tiel.
Camping Chateaux de l’Oseraie is een nette camping waar veel stacaravans de buiten ring vormen en binnen in de camping is. Alles heel netjes afgebakend, schoon en knus. Receptie was super. Een Belgische dame die heerlijk Nederlands spreekt. De receptie zou tot 20:30 uur open zijn maar speciaal voor ons wilden zij tot 21:00n uur wachten. Gelukkig was het niet nodig. We hebben het net gered. Om 20:23 uur reden we de camping op. Zelfs de frietkot was nog open! Ze zijn tot 31-10 open dus kan ook iets zijn voor de terugweg. En dit alles voor 15 euro!
Vanmorgen kwam ik er achter dat ik toch, ondanks alle lijstjes, iets ben vergeten: haar gel! Het wordt dus een pluizige vakantie. We hadden om 8:40 uur ons ontbijt in huis: un pain en 2 croissants.

De aanloop, 25-08-18

Elk jaar opnieuw ligt de vraag op tafel ‘waar gaan we heen deze vakantie?’. Het antwoord is ook nu weer als elk jaar: waar de zon ons brengt! Enige verschil dit jaar is dat t niet te warm mag zijn omdat Puk, onze Shitzu van bijna 14 jaar,  dit niet meer trekt. Gisteren is de kogel door de kerk gegaan. We blijven niet thuis in Nederland maar voeren het vorig jaar ontsproten idee Spanje/Portugal uit. Alhoewel, het is Spanje geworden en wel de noord west kant Santander, Bilbao, Viviero. Heel even nog een zijstapje Italië, Toscane, werd geopperd door San maar daar heb ik mijn veto over uitgeroepen. We hebben Spanje gekozen en dat wordt t. 1800 km in 2  3 dagen en dan in een straal van 350 km dat deel van Spanje verkennen. Tenzij het weer daar bagger wordt....dan toch weer Italië? Het is om gek van te worden 😏...Ik voel de druk hoger worden. Zo veel te doen en zo weinig tijd. Vandaag ga ik het gordijn voor onze camper afmaken. Kleren wassen en klaarleggen, water vullen, gasfles vullen, boodschappen, PUK laten trimmen, shiatsu, overleg VVE, Dietiste, enz., enz. Ik ga t redden want ik hoef t niet alleen te doen. Maar t plaagt mij wel tussen de oren.